Zaalwachtschema

VRIJDAG

zaalwacht

datum

HR

21-sep

D1

28-sep

H2

5-okt

HR

12-okt

HR

2-nov

D2

9-nov

HR

16-nov

D2

23-nov

D3

30-nov

D3

7-dec

D3

14-dec

D2

11-jan

HR

18-jan

H2

25-jan

D1

1-feb

D2

8-feb

D1

15-feb

H2

22-feb

D3

15-mrt

D2

22-mrt

H2

5-apr

D1

12-apr

ZATERDAG

 

zaalwacht

tijd

datum

 

Daniëlla

11:00-15:00

29-sep

 

H1

15:00-17:00

29-sep

 

Elianne

17:00-19:00

29-sep

 

H1

14:45-17:00

13-okt

 

Evi

17:00-19:00

13-okt

 

D3

13:00-17:00

20-okt

 

H1

14:45-17:00

3-nov

Heinenoord

Anita

17:00-19:00

3-nov

Heinenoord

Regina

14:45-17:00

24-nov

 

Liske

16:30-19:00

1-dec

 

D2

14:45-19:00

8-dec

 

H1

14:45-17:00

15-dec

 

Willem-Jan

17:00-19:00

15-dec

 
       
       

Doel:
Als zaalwacht zorg je ervoor dat alle wedstrijden goed kunnen verlopen. Je bent als gastvrouw/-man het visitekaartje van de vereniging.

Praktisch m.b.t. de wedstrijden:

  • Je bent een half uur voor aanvang van de wedstrijden aanwezig.
  • Bevestig het overzicht van de kleedkamers met magneetjes op het whiteboard in de hal.
  • Je assisteert, indien nodig, de eerste teams bij het opbouwen van de velden.
  • Zorg dat de tussennetten opgehangen worden.
  • Controleer of de aangewezen scheidsrechters en tellers aanwezig zijn. Regel bij afwezigheid een vervanger. Telefoonnummers staan in de rode zaalmap.
  • Ontvang de uitspelende teams en wijs het veld aan waarop ze gaan spelen.
  • Laat het vooraf uitgeprinte wedstrijdformulier controleren en evt. verbeteren. De gegevens worden op een later tijdstip ingevuld in het Digitaal Wedstrijdformulier.
  • Zorg dat de wedstrijden op tijd beginnen. Geef de scheidsrechter evt. een seintje als het te laat dreigt te worden.
  • Als de wedstrijden begonnen zijn, verzamel alle overige ballen in de karren en zet ze aan de kant.
  • Vul zoveel mogelijk het DWF in.
  • Als de volgende teams arriveren voordat de vorige wedstrijd is afgelopen, laat ze dan plaatsnemen aan de kant tegen de muur. Of op de tribune. Er wordt niet alvast met ballen ingespeeld.
  • Controleer of de netten verhoogd of verlaagd worden voor de volgende wedstrijden.
  • Vul na afloop van de wedstrijd het DWF verder in. Verstuur dit en sluit het betreffende formulier af.

Algemeen zaal:

  • Iedereen die de zaal betreedt, heeft het juiste schoeisel aan.
  • Het publiek neemt plaats op de tribune.
  • Let erop dat de laatste teams de velden opruimen. Laat het afplaktape van veld 3 verwijderd worden.
  • Laat de tussennetten opruimen.
  • Controleer de zaal en kleedkamers na afloop en gooi de ergste rommel in de prullenbakken.

Kleedkamerindeling zaterdag:

  • A: volleybal meisjes
  • B: volleybal jongens
  • C: Apollo meisjes
  • D: Apollo jongens
  • E: volleybal CMV meisjes
  • F: volleybal CMV jongens

Kleedkamerindeling vrijdag:

  • C: volleybal dames
  • D: volleybal heren
  • E: Apollo dames
  • F: Apollo heren

Velden:

  • Veld 1: links
  • Veld 2: midden
  • Veld 3: rechts.
    Hierop worden de CMV-wedstrijden gespeeld. Lijnen: links gele zijlijn, rechts blauwe zijlijn van de badminton (deze moet nog gedeeltelijk afgeplakt worden) en de eerste dubbele achterlijn. Ook de hoekpunten kunnen afgeplakt worden. Grootte: 6×6 meter.

Bij veld 1 en 2 komt er een teltafel aan de overkant schuin tegen de muur. Ook komt er een tafel tussen veld 2 en 3. Onder de tribune. Deze is voor de wedstrijdleiding/zaalwacht.

Nethoogten:

  • CMV 5:                   2,00 meter            CMV 6:                   2,00 meter
  • Meisjes C:              2,05 meter            Jongens C:             2,05 meter
  • Meisjes B:              2,15 meter
  • Meisjes A:              2,24 meter
  • Dames:                  2,24 meter             Heren:                     2,43 meter